hej på dig varme

Jag ska inte klaga, jag älskar sommaren. Men den här varmen tar kål på mig, chrille och lilla Neo. Vi går varandra på nerverna hela tiden och Neo bara gnäller och gråter. Men som tur är så står solen aldrig på i lägenheten. och fläkten står igång alltid. Vår kolsyrapatron är snart slut men det är inte så kånstigt. Vi dricker stup i kvarten. Jag som annars är så dålig på att dricka så tummen upp för moi!. Neo är ganska dålig på att äta. Men vällingen går ner iallafall. något mellanmål går också att trycka i honom om dagen. Sen har det blivit mycket fika dom senaste dagarna så bulle har han fått gott om. Men idag fick vi även i honom lite spaggeti och körtfärsås. Det är unigefär halva burken kvar så ska försöka få i honom den andra halvan i morgon.

Min faster från norrland och Farfar var här idag. Neo var ganska så blyg i början men efter han fått en bulle blev det bättre. Han var jätte nyfiken på Farfar och efter farfar busat med honom så ville Neo inte låta honom va. Vi drack kaffe och fikade. Fick två söta ljus av britten istället för en blomma som inflyttningspresent. Och 200 kr av farfar så jag kunde köpa någon blomma själv. Och det ska jag göra, I morgon ska jag gå till maxi och köpa blommor!! Har inte en endaste blomma här hemma och 5 krukor som står tomma.

Innan vi fick besök idag så gjorde vi även iordning Neos rum. Så han sover faktiskt där nuuuu :D:D!!. Så inatt är det första gången för honom i eget rum. Får se hur det går. Förstår honom i den här varmen, Och till 90 procent så vet jag att han kommer komma in till mamma och pappa inatt. Vi la även ut vår köksoffa på blocket idag. Vi fick dom nya stolarna till köket igår. Eller ja, nya och nya. Min Kusin Linda hade köpt nya köksmöbler så hon undrade om vi ville ta hennes gamla. Men hennes bord var typ lika stort som vårat kök så Nej tack. Men stolarna tog vi och slängde då istället våra gamla och la ut soffan på blocket. Så nu blev köket liiiite större. - Ska ta bilder på lägenheten så fort jag orkar

Jag & Chrille sitter och kollar på något skit på tv. Han äter muffins och jag vindruver och vi båda dricker vatten. Men jag tror att jag ska klämma i mig en muffins nu jag med. hihi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0